keskiviikko 4. marraskuuta 2015

Kehoeetikon Voimaruokapuuro (superfood)

Tämän superfood-aamupuuron syöminen voimaannuttaa ja pitää nälkää paljon paremmin kuin tavalliset aamupuurot. Kehoeetikon voimaruokapuuron valmistus tapahtuu näin:

Keitä iso kattilallinen pakuria (ja halutessasi lakkakääpää) "teeksi".
Ota tarvittava osa tuosta pakuriteestä, lisää siihen teelusikallinen luomukurkumaa ja toinen lusikallinen luomuinkivääriä jauheena. 
Keitä pari minuuttia.
Laita mukaan luomutattarihiutaleet, sopiva määrä. Halutessasi voit korvata tattarin quinoalla. Sitäkin saa hiutaleina.
Keitä pakuritattaripuuro valmiksi.
Laita kotimaisia mustikoita lautaselle ja päälle kuuma puuro.
Sekoita ne, niin puuro jäähtyy sopivaksi ja marjat sulavat.
Lisää joukkoon lusikallinen luomuvoista tehtyä gheetä tai luomukookosöljyä.
Siunaa ruokasi.
Syö hyvällä ruokahalulla ja nauti.

Jos haluat muunnella Kehoeetikon voimaruokapuuroa, voit esim
* maustaa sen luomukanelilla (tasapainottaa verensokeria)
*lisätä siihen luomuhunajaa
*lisätä siihen luomuheraa (proteiiniksi)
*keittää pari kananmunaa ja sekoittaa ne paloina puuroon (proteiiniksi)
Ja lisää voit keksiä itse...

Hyvän aamuun sisältyy toki Kehoälyn ja terveysmeditaation harjoitus, joko ennen tätä voimaannuttavaa puuroaamiaista, tai sen jälkeen. Tehän tiedätte, että Kehoälyn harjoittelu on lempeää ja sieltä löytyy hyviä harjoituksia, joita voi tehdä myös vatsa kylläisenä. Jos haluat oppia ohjaamaan Kehoälyä, niin ohjaajakoulutus on oikea paikka.

 
Viikonloppuisin tai muulloin, kun sinulla on aikaa pitkään rauhalliseen aamiaiseen, voit tehdä jälkiruuaksi vaikka kehoälykkäät jouluiset banaaniletut